natassa.blogg.se

en plats för narcissism

3/3/21

Kategori: Allmänt

Jag är bra på att låtsats som om allt är bra när världen runt omkring mig brinner. Jag simmar vidare, gör det jag ska, men jag antar att det finns en inre stress och panik inom mig som kommer ut ibland. Oftast när något onödigt och litet händer, som idag, när jag missade en leverans med fem minuter eftersom jag var ute med min hund. Men de sa att de skulle leverera på fredag, först, sen ändrade de. Sms:et kom runt 10. Jag hann inte planera. Morgonpromenaden blev sen.
 
Jag blev så arg att jag faktiskt precis spenderade åtminstone 30 minuter med att gråta i soffan. Belmo tröstade mig och jag grät mer för att jag förtjänar inte honom. Men grät jag ens över leveransen? Delvis. Ganska irriterande när det kunde ha gått så smidigt. Men något annat måste spöka, för det är inte en normal anledning att gråta. Men jag vet inte riktigt vad det är, åtminstone inte med namn. Det kan vara mycket. Det kan vara något litet. Jag är inte så in tune med mitt inre som jag borde, för då skulle min taktik där jag ignorerar allt inte fungera.
 
Är väldigt sugen på att ta ledigt idag, men jag har tagit det för lugnt senaste veckan och hinner inte längre. Detta breakdown borde ha kommit igår helt ärligt, men jag tvättade ansiktet och drack ett glas vatten och måste nu sätta igång. Har ont i huvudet. Kroppen känns skakig. Ont i axlarna.
 
Måste till centrum och hämta mitt paket också.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: