natassa.blogg.se

en plats för narcissism

21/2/24

Kategori: Allmänt

Det känns som om jag borde uppdatera. Mitt förra inlägg var kanske dramatiskt, men faktum är att det inte kändes dramatiskt. Jag försöker ta mig ur det. Insåg att jag låter mig själv sitta kvar kanske mest av bekvämlighet nu. Jag har blivit van att komma hem från jobbet och inte göra något och sen sova. Jag har blivit van att stirra in i en vägg och konstant ha nära till tårar trots att jag sällan brukar gråta.
 
Jag vet att jag behöver en hel lifestyle-förändring, men jag vet att jag inte kommer kunna klara det om jag går all in direkt, så jag försöker börja med att finna det fina i livet igen. En bra bok och mina vänner och konst och bio och teater och min hund och att skriva. Jag har varken gjort något jag tycker om (förutom att läsa, men jag har inte känt någon entusiasm över det nyligen) eller påmint mig om vad som är bra med livet. Jag tror inte att det kommer kunna lösa allt, särskilt inte när jag verkligen är in the trenches, men det kommer nog hjälpa nu, när jag nu har insett att jag inte behöver ruttna för att "bevisa" att jag mår dåligt.
 
Om det nu är det jag gör. Jag vet inte. Den enda jag vet är att jag har varit så fokuserad på att jag mår dåligt att jag knappt har gjort något för att må bättre. Så från och med nu mår jag bra, tackar för omtanken! Nej men, jag ska försöka att inte vältra mig i det dåliga. Känns inte produktivt.
 
Nästa inlägg kanske jag orkar prata om att en stor anledning till att jag mår dåligt är att jag är omgiven av folk som får och har det jag vill ha. Nästa gång! Orkar ej nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: