natassa.blogg.se

en plats för narcissism

18/6/21

Kategori: Allmänt

Första sommardagen, enligt mig, trots att det är i mitten av juni och har tydligen varit varmt ett tag. Men jag har suttit i den svala bokhandeln i en månad, som nu har stängt dörrarna för gott, så jag har nog inte riktigt insett det förrän nu.
 
Jag sätter för mycket press på mig själv för en dag. Vill vara produktiv och avslappnad samtidigt. Vila nu när jag kan och ta itu med allt jag har ignorerat de senaste veckorna. Bytte lakan, ändrade lite i mitt rum så att allt får en plats nu när jag har köpt så mycket böcker under vår utförsäljning. Vill ta hand om mitt space och min kropp och min själ idag. Det är väl egentligen vad jag vill göra denna sommar. Vara produktiv, men avslappnad. Effektiv men ta min tid. Men ligger redan efter i sommarkursen, så spenderar morgonen med att läsa. Kurs i att skriva för barn. Vill hoppa av bara för att jag är utmattad efter första året på mastern, men vad ska jag sen göra med dessa dagar? Att endast researcha till uppsatsen känns för tungt och tunnt samtidigt.
 
Loggar in på ladok igen. Är rädd att jag inte klarade min senaste tenta. Jag gav upp för tidigt förra terminen och jag undrar om det har påverkat något.
 
Vad mer ska man skriva? Borde börja på uppgift 1 till kursen, men undrar om jag bara ska redigera början till en bok jag redan håller på med och skicka in. Det kanske får mig att fortsätta på den, trots att det är en julbok och inte en junibok.
 
Ska sätta mig i solen för första gången idag, på väldigt länge faktiskt, och läsa första Musse & Helium-boken till kursen. Den är fin, men den får mig att undra ifall min bok om råttor bör skrivas för yngre. Bryr sig 9-12-åringar om råttor?
 
Massa växter i mitt hem just nu.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: