natassa.blogg.se

en plats för narcissism

26/2/21

Kategori: Allmänt

Vaknar upp förkyld. Trodde först att den konstiga känslan i halsen var en kvarlevnad från corona, som länge gjorde att jag inte kunde prata eller sjunga mycket utan att min hals började värka. Jag hostade ju så mycket när jag var sjuk i november. Just att det endast har gått tre månader gör att jag inte tror att jag har corona nu, och det verkar vården inte heller tycka då jag inte får boka ett test. Jag är med största sannolikhet imun, säger de. Blir väl av antikropparna lagom till sommaren.
 
Det känns som vår idag, men det är fortfarande vinter i luften. Känslan, lukten. Mitt humör är på topp, vilket balanserar ut min brist på energi. Mina första kurser lider mot sina slut. Det känns lite som en slags skolavslutning, trots att nya kurser börjar i slutet av mars. Jag har tagit det lugnt denna vecka då jag plötsligt inte har mycket att göra. Undrar om jag blev sjuk för att jag äntligen slappnade av?
 
Belmo ligger i solen, men jag är gömd i ett hörn av soffan. Har en svag huvudvärk som inte blir bättre av ljuste tyvärr, men jag vill öppna fönster och släppa in den tidiga våren. Vecka 0.5, typ. Har lektion vid 13 och är helt förberedd för en gångs skull.
 
Kaffet smakar äckligt. Vi började dagen med en 30 minuters promenad i skogen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: