natassa.blogg.se

en plats för narcissism

17/10/20

Kategori: Allmänt

Iskalla fingertoppar som greppar tag i den varma kaffekoppen klockan 16:29 en lördag. Trots att jag vek mig och höjde värmen i mitt rum är det svårt att bli helt varm. Jag gillar när luften är svalare, och jag fryser egentligen inte, men min kropp är kall, fingrar och tår och näsa och öron lite för stela. Jag har varit produktiv idag, men på fel sätt. Städat och gått promenader med hunden och umgåtts med familjen, men har en inte ens halvfärdig hemtenta liggandes på det digitala skrivbordet som ska in på måndag. Har haft svårt att tänka denna vecka, trots att jag tror mig ha förstått uppgiften nu. Men hjärnan orkar inte just nu, tyvärr. Känner mig trött och seg, därav kaffet så sent på dagen. Försöker hålla mig till två koppar innan en viss tid, men desperata tider etc.
 
Mår bra, annars. Sover helt okej tills jag vaknar mellan 3 och 6. Sen blir det svårare att slappna av. Har gått från att vilja klippa av mig håret till att skaffa lugg till att inte veta vad jag vill göra med det alls. Det har varit för långt och för i vägen och för tungt, men har insett att en låg hästsvans kanske är svaret. Inte i vägen, inga huvudvärkar av den höga tofsen. Intressant, jag vet.
 
Undrar om det är narcissistiskt av mig att tro att folk bryr sig om vardagliga saker, men jag gillar ju att höra om sånt. A slice of life med en tvist är hur jag gillar mina böcker. Älskar daily vlogs. Nära impå dagboksinlägg på bloggar. Kanske bara är nyfiken av mig.
 
Sitter i köket och ska försöka sätta ihop alla lösa trådar som består av anteckningar i min tenta. Stavade narcissistiskt fel, först.
 
 

Kommentarer

  • emil säger:

    Nu har jag läst ifatt sen i våras. Det låter som att livet fortsätter att levas. I det lilla och det stora och i avgörandet av vilket som är vilket.
    Får du lust att zooma om litteratur eller teori så är jag i dessa pandemitider svältfödd. Man tänker ofta att litteratur är en solitär verksamhet, jag har ändrat mig angående den saken.

    2020-10-30 | 14:28:01

Kommentera inlägget här: