natassa.blogg.se

en plats för narcissism

18/11/20

Kategori: Allmänt

Jag är alltså sjuk. Shocker, vem kunda anat, stoppa pressarna etc. Fick feber i söndags som höll under måndagen, men igår och idag har den lagt sig. Har dock tappat smaksinnet, och luktsinnet börjar också överge mig. Definitivt corona, trots att vi inte fått resultat än. Egentligen har jag och mamma inte fått hem våra självtest än, men pappa testade sig i måndags.
 
Det har varit en rätt mild sjukdom som tur är. Pappas feber har varit mellan 38 och 39, men han mår sämst av oss tre. Jag har haft mer energi än jag har haft på veckor, vilket får mig att undra om jag borde vara sjuk oftare. Men fan, det här med smaksinnet är ju sorgligt. Dricker kaffe och smakar inget. Proppade min smoothie full med bär jag aldrig vågar smaka dock, så nu jävlar ska man vara lite halvnyttig!
 
Jag spenderar dagarna med att plugga och läsa och skriva, lite grann. Tar det rätt lugnt. En bra vecka att bli sjuk på då jag endast hade en lektion som var i måndags, men Vårens böcker måste börja tas itu med så jag tänkte börja jobba på debutantporträtten imorgon. Till Svensk Bokhandel alltså. Idag hoppas jag på att läsa klart all teori till nästa måndag, sen måste jag läsa om Mrs Dalloway också. Både taggad och rädd. Älskade den, men har inte känt så om någon annan av Woolfs böcker så tänk om jag inte gillar den andra gången?
 
Skriver en essä som jag skickar till en digital tidskrift. Får feedback och måste jobba vidare på den. Ha mer litterära referenser. Kanske prata om konst. Har även tänkt skicka in en novell till The Puritan som tar emot texter internationellt. Deadline är runt jul och måste skriva om den lite. Den handlade om någon som mördade sin vän. Nu ska den handla om att han blir osäker på om han faktiskt mördade sin vän. Kul, kul.
 
Fyra böcker är påväg till mig. En pjäs till en kurs (men nu skrev läraren att han kanske ska ladda upp den åt oss eftersom den var svår att hitta, så jag kan ha gett Amazon 55kr i onödan), en roman som jag tänkte läsa om under jullovet till uppsatsen som jag inte ska skriva förrän våren 2022. Men man kan ju börja i tid. Sen två för nöjets skull. En diktsamling och en roman. Sen hade jag beställt vitaminer från apoteket som vägrade hamna i min brevlåda, så ska skicka min bror att hämta dem. Mycket spännande på g!
 
 
Gamla bilder, såklart.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: