natassa.blogg.se

en plats för narcissism

17/5/20

Kategori: Allmänt

Min familj har köpt hund; en liten 8 veckors gammal chihuahua. Långhårig, till skillnad från vår gamla som var korthårig. Jag finner mig själv fyllas med skuld när jag tänker på honom, men jag behövde dem två åren av sörjande och känner mig redo för att älska ett nytt litet liv. Cavalli kommer alltid vara i mitt hjärta, men det finns plats för Belmo också.
 
Jag har skaffat jobb också, så nu kan jag äntligen sluta prata om det. Sommarjobb, en tjänst jag hade för två år sedan. Ser fram emot det, ändå. Jag föreställer mig att alla jag jobbade med 2018 ska vara kvar, trots att jag vet att de flesta kommer vara nya ansikten. Men jag saknar det, faktiskt. Denna gång ska jag jobba dubbelt så länge.
 
Jag känner plötsligt ett stort behov av att åka till Grekland, men minns hur stressigt det oftast är. Jag kanske föredrar minnet av platsen mer än vistelsen. Jag kan ju ändå inte åka. Jobbar till mitten av augusti och vet inte hur världen ser ut efter det. Allt är så skört.
 
Har försökt skriva detta inlägg i två dagar, men känner att jag knappt har något att säga, eller så är orden för meningslösa. Mådde inte bra förra veckan, psykiskt alltså, men helgen med Belmo har varit bra. Har inte så mycket ork just nu. Bara dessa ord har tagit så mycket att skriva och jag förstår inte varför, så jag slutar här.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: