natassa.blogg.se

en plats för narcissism

12/5/20

Kategori: Allmänt

Jag har så svårt för att svara folk när de skriver nuförtiden. Det spelar egentligen ingen roll vad vi pratar om. Oftast kan jag svara med en kort mening och en emoji, men det tar så mycket på krafterna att ens trycka på det olästa meddelandet. Det är, helt ärligt, rätt påfrestande att tycka att en liten interaktion som jag ofta blir så glad över plötsligt ska känna som en tyngd.
 
Jag har väl inte alltid varit den bästa på att höra av mig och kolla läget, men jag gillar hur lätt det är att svara på någons story, eller skicka en bild, en random liten observation, utan att behöva starta en riktigt konversation. Det visar att, ja, mina vänner är här och vi håller kontakten och underhåller varandra när man inte orkar ha en heart to heart, men nu har plötsligt även det blivit jobbigt. Jag förstår det inte.
 
Ofta är det jag själv som svarar på något, men så fort jag får svar tillbaka önskar jag att jag fick vara ifred. Trots att jag egentligen ofta kan gilla meddelandet för att visa att jag har sett det och gå vidare. Men det känns som om jag borde ge mer. Jag kanske inte gillar hur sociala medier har resulterat i att man måste svara nu nu nu för de ser ju att du är online. Jag tycker man ska sluta kräva så mycket av folk, för då kanske jag inte stressar över det själv. Givetvis svarar jag om någonting är brådskande, men då känner jag att man kan ringa mig om man vill ha svar nu nu nu. Allt annat bör ta sin tid.
 
Det regnar nu. Innan snöade det. Jag har jobbat klart och undvikit att svara folk, men nu vibrerade mobilen ännu än gång borta på skrivbordet, så jag får väl ta tag i det. Lär ta två minuter.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: