natassa.blogg.se

en plats för narcissism

13/12/20

Kategori: Allmänt

Lucia. Tredje advent. Min lugnaste söndag på hela terminen? Kanske. Osäker. Försökte medvetet ge mig själv ledigt på helger, men oftast blev det inte så. Oftast stresspluggade jag inför veckan. Räknar inte dem två veckorna jag var sjuk som att ha varit ledig. Inte heller veckan efter då jag nästan inte fick något gjort, men kämpade med motivationen. Men jag var så otroligt produktiv förra veckan att jag nu inte har något kvar att göra för universitetet utöver tentorna jag kommer skriva under lovet. Imorgon ska vi presentera våra tentaidéer under vår sista lektion i Narrativ teori, och sen kommer jag direkt att påbörja arbetet. Missade givetvis det viktigaste när jag var sjuk. Vi få iofs välja vad vi vill skriva om och vilka moment vi vill använda oss av, men jag vill analysera en film och behöver då läsa allt jag missade inom just det området. Det var under min värsta sjukvecka jag egentligen skulle ha läst det, men jag har skrivit upp allt nu och är förberedd på att få så mycket gjort innan jul som det bara går.
 
Är nästan klar med min första termin som mastestudent och jag känner redan att jag har utvecklats så mycket. Hoppas på mer utveckling, såklart, men jag var så rädd innan, kände mig så dum, vågade inte tro att jag kommer stå där med en masterexamen. Och givetvis kanske det fortfarande inte blir så, men även om jag inte fått högsta betyg denna termin känner jag mig nöjd nu när vi är så nära slutet. Lugn, på något sätt. Inte lika orolig över tentorna jag har kvar. Taggad på första mötet med min handledare på tisdag.
 
Bör jag prata om min värsta coronavecka? Gör det lite snabbt. Hostade sönder och hade hög feber. Slutade äta, mådde illa, tog lång tid att somna, ont i magen, trodde jag skulle dö. Men allt gick ju bra, till slut, och här sitter jag, nästan återställd. Kroppen lite trött, hostan inte helt borta, men jag hittar långsamt tillbaka till mig själv. Pluggat, läst, städat lite grann. Snart kanske jag är mitt gamla jag, som vägrar låta köket vara stökigt och som städar så att andra ska slippa. Just nu tycker jag att gå ut med hunden är det jobbigaste på jorden, så inte riktigt där än.
 
Ska lyssna igenom hela Stelios Rokkos diskografi. Upptäckte honom igår på tv och blev så himla imponerad. Kanske en ny favorit?
 
Juste klädde på mig TVÅ gånger förra veckan och här är bevis för en av dem!!

 

Kommentarer

  • emil säger:

    Masteruppsats alltså. The agony...
    Vet du vad du ska skriva om?
    fina bilder och tavlor.

    Svar: Ja hahaha hoppas det går bättre än c-uppsatsen :')
    Det vet jag faktiskt! Hade mitt möte med min handledare igår så det känns ändå rätt bra. Universitetet har varit rätt tidiga med att börja prata om uppsatsen med oss och dela ut handledare, så jag har mycket mer koll på vad uppsatsen skulle kunna vara nu än i början av terminen. Och tack - de är från desenio! (åh nej googlade lite snabbt nu för att se om jag stavade rätt och hittade en annan som var jättefin...)
    Natassa

    2020-12-15 | 12:30:14
  • emil säger:

    haha klassiker, post purchase regrets.

    Vad skönt att vara på det klara med det iaf. Den osäkerheten kan annars vara så förlamande. Vad har du för tes?

    Svar: För att hålla det lite vagt tänkte jag typ kolla på hur en viss typ... trend? Inom litteratur har utvecklats till hur den ser ut idag och plötsligt inte bara befinner sig inom litteraturen. Själva frågeställningen är inte riktigt helt bestämd. Kanske typ "varför/hur blev det så?". Ska bli intressant iaf!
    Natassa

    2020-12-22 | 12:16:23
  • emil säger:

    låter som att du tänker spåra rötterna till ett visst typ av skrivande eller motiv för att sedan visa hur det uppgått i större kulturella diskurser. Det låter intressant.

    Svar: Något sånt!
    Natassa

    2021-01-14 | 10:30:31

Kommentera inlägget här: