natassa.blogg.se

en plats för narcissism

2/4/20

Kategori: Allmänt

Karantändag... 18? Osäker. Drömmer skumma drömmar om mormor och morfar och inser att jag är mer orolig för dem än jag trodde. Saknar dem så. Vi pratar i telefon ibland, men det faktum att de är bokstavligen en tunnelbanestation ifrån mig och jag inte har sett dem på typ en månad nu tynger mig.
 
Jag läser, som vanligt. Måste ha läst ca 20 böcker i mars. Skriver inte så mycket, men funderar mycket på min pågående roman. Skickade den till en kompis nyligen. Väntar på feedback men vågar inte fråga. Läser istället klassiker och thrillers. Började på Stephen Kings IT idag och storleken skrämmer mig inte alls, förvånansvärt nog.
 
Har sökt till masterprogram i littvet till hösten, men vet ej om jag vill gå eller kommer komma in. Hade inte tänkt ta min master på ett tag, men har liksom inget annat för mig. Men världen är konstig så jag vågar inte sätta långsiktiga mål. Istället städar jag och läser och bakar kakor. Kollar på filmversioner av klassikerna jag läser. Jobbar lite, men inte nog. Får tillbaka mycket på skatten åtminstone.
 
Har känt en sådan frid senaste veckan. Livet känns plötsligt lite vackrare, helt utan anledning.
 

Kommentarer

  • Emil säger:

    Jag är normalt sett inte någon speciellt social typ men karantänen har verkligen fått mig att sakna kulturlivet och meningsfulla interaktioner med andra. Fint att se att du skriver i bloggen igen.

    Svar: Jag är inte social av mig heller! Mitt liv är inte så värst annorlunda just nu, men ja, jag saknar random biobesök och läsningar och litteraturkvällar, eller att bara ta en kaffe med en kompis. Sveriges strategi får allt att kännas så osäkert - jag vet ju liksom inte exakt vart gränsen går. Får jag sitta på denna bänk? Fint att se dig i kommentarfältet! Loggade faktiskt in för att jag mindes att du hade pratat om en sida om poesi som du arbetade vid (mindes att jag sa att jag kanske skulle skriva något och skicka till dig och gjorde sen inte det och det har tyngt mig sen dess haha...). Har börjar skriva poesi igen och blev nyfiken. Hoppas att allt är bra, trots omständigheterna
    Natassa

    2020-04-21 | 14:33:46

Kommentera inlägget här: