natassa.blogg.se

en plats för narcissism

22/4/21

Kategori: Allmänt

Jag lämnar ytor röriga så att jag kan få ihop mitt liv senare; vandra runt huset och plocka, städa, spreja, diska. En sån liten och snabb sak, då det ofta inte är så mycket röra då jag gör det dagligen, men det får mig att dra något slags sträck mellan en lugn stund och en produktiv stund. Disken från morgonen eller lunchen, brödsmulor på köksbänken. Små meningsfulla ögonblick när man ordnar allting så att det ser bra ut. Älskar.
 
Jag har nog som många andra haft problem med motivation i ca ett år nu. Finner ingen ork att göra mer än jag måste, och då knappt. Har inte skrivit ordentligt, läser inte längre med samma iver och nöje. Jag kanske har vuxit ur dessa vanor, men det skulle vara förfärligt om så var fallet. Det känns bra att skapa lite smårutiner åtminstone. Vakna tidigare, yoga på morgonen, kanske någon mer träning senare, äte bättre, prata med vänner. Bra vanor, i ett desperat försök att återfå motivation. Det finns väl värre saker att göra i desperation, så arg är jag inte. Det kanske funkar, kanske inte. Det är faktiskt lättare att göra detta än att skapa och få annat gjort. Mitt mentala block är starkare än min kroppsliga, för en gångs skull. Men ibland skriver jag i huvudet. Det går väl också bra.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: