natassa.blogg.se

en plats för narcissism

21/12/20

Kategori: Allmänt

Vaknar strax innan 7 och kliver upp i mörkret. Finner en glädje i att tända alla mindre, icke-taklampor i fönstrena, julgranen. En timmes lugn innan världen vaknar upp är vad som driver mig till att inte ta sovmorgon under veckodagar längre, trots att jag aldrig har en "verklig" anledning att gå upp tidigt längre. Men idag jobbade jag bra. Läste igenom flera texter till tentan och antecknade flitigt. Har kanske redan halva tentan klar i och med dessa anteckningar. Ska bara applicera dem på vad jag ska analysera. Måste kolla om Little Women (2019), som jag skriver om, och skriva ner varenda scen i tur och ordning.
 
Undrar om jag fick mycket gjort innan lunch just eftersom jag inte var ensam hemma och de andra när som helst kunde komma up och störa. Om så är fallet måste jag kanske tänka om när det gäller hur jag jobbar bäst. Jag gör ju ändå ganska mycket med andra i samma rum, till skillnad från när jag är ensam och kan sitta på youtube i en timme utan att blinka.
 
Jullov, egentligen, men två tentor att göra. Har jag redan nämnt dem? Säkert. Mitt liv cirkulerar kring 1-2 aktiviteter som sträcker ut sig under flera veckor, oftast, och jag har en tendens att nämna dem igen och igen.
 
Skulle kunna ta ledigt resten av dagen då jag redan har gjort allt jag ville göra, men ska fortsätta. Läsa nya texter som inte blev lästa under terminen pga corona, sen kanske börja skriva lite. Läsa igenom en novell jag har skrivit, också, och kanske se om filmen sen. Vill också läsa någon julig bok eftersom det faktum att det är jul om tre dagar känns falskt. Så mycket att få gjort, så lite tid.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: