natassa.blogg.se

en plats för narcissism

25/5/21

Kategori: Allmänt

Jag känner en slags melankoli. Varje kväll, när världen blir tyst och jag borde börja lugna ner mig för att sova, så känns bröstet tungt och gråten sätter sig i halsen. Min lokala bokhandel slash extrajobb har gått i konkurs och jag har stått vid dörren under utförsäljningen för att se till att inte för många är i butiken samtidigt. Alla människor, trevliga och otrevliga, alla intryck, det faktum att jag förlorar bokhandeln och att min nära vän som jobbar där plötsligt inte kommer vara nära mig längre. Det tär i min själ och jag känner mig livrädd att detta är ett större slut än jag inser. Att vi inte kommer ses igen, trots att jag vet att vår vänskap är viktig för oss båda. Allting förändras och jag har inte gett mitt samtycke.
 
Så jag känner mig överväldigad och panikslagen och ledsen och rädd när solen lämnar mig, och kanske lite innan dess också.
 
 

Kommentarer

  • emil säger:

    Förlusten av världar kan vara omtumlande. Känslan av att något inte finns längre för att platsen inte existerar eller personen inte existerar. Men försvinner det verkligen? Vi tänker oss att visst lever det vidare inombords men att inget nytt tillkommer. Ändå så kommer det en massa nytt, vi står hela tiden i en dialogisk relation till vårt inre, omförhandlar både våra minnen och oss själva. Inte ens det vi förlorat är statiskt. Jag tror genuint att kvardröjandet i dom tankarna och känslorna är det enda sättet att verkligen leva autentiskt, att "bli-mer-sig-själv".

    Svar: Detta var så fint att jag inte ens har vetat vad jag ska svara
    Natassa

    2021-05-27 | 14:39:37
  • emil säger:

    Jag har inga såna förväntningar ;)
    hoppas du njuter av värmen.

    Svar: Jag smälter och får ingen solbränna, men bränner mig heller inte som jag brukar så det går väl an! Hoppas du njuter du med :)
    Natassa

    2021-06-22 | 10:56:41

Kommentera inlägget här: