natassa.blogg.se

en plats för narcissism

17/9/24

Kategori: Allmänt

Jag fyller år imorgon. 29. Hur sjukt är inte det? Tror att jag har fastnat som 23, men ändå varit besatt vid ålder. Åh, jag är 27, 28, 29. Men i mitt huvud trodde jag ändå att jag var 23, tills jag träffade en massa 19-åringar på universitetet. För jag har börjat plugga igen. Ska bli bibliotekarie när jag blir stor tänkte jag. Hittills har det varit kul och intensivt och jag har redan hunnit känna mig smart och dum. Får se hur min första salstenta någonsin går.
 
Anyway. Ålder. Födelsedag. Jag har varit så borta senaste dagarna att det kom från ingenstans. Eller nej, egentligen inte. Har vetat om min födelsedag i sisådär tre månader för det känns som en stor sak av någon anledning. Men nu är den typ här? Och jag känner mig inte beredd, för jag kommer inte hinna sitta och reflektera kring det hela dagen. Måste på möte. Föreläsning. Men kanske ska gå på solodejt på museum efter? Eller skippa föreläsningen helt och gå så jag hinner hem en rimlig tid. Men får se.
 
Det är typ töntigt att göra en dag till en stor sak, men jag gillar sånt. Gillar att fira och vara överdramatisk och reflektera. Vem var jag som 28? Vem vill jag vara vid 29?
 
Vi får ta allt detta senare. Jag loggade mest in för att ändra min ålder trots att jag i skrivande stund fortfarande är 28. Det kändes viktigt att ändra nu. Att hinna.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: