natassa.blogg.se

en plats för narcissism

10/5/22

Kategori: Allmänt

Tänker på döden mer än någonsin senaste tiden. Jobbiga nyheter i början av året, som ändå inte har lett till någon typ av förlust än, satte spår i min vardag. Året har en sådan blandad nyans över sig, där vissa saker är regnbågsfärgade, andra kolsvarta. Jag tänker på min egen död, också. Dagen jag försvinner. Hur känns det egentligen? Levde jag som jag ville?
 
Detta har gjort att jag autmatiskt funderar på livet mer också. Vem är jag och hur vill jag leva? Går från att känna hopp till att känna att jag aldrig kommer finna någon lycka.
 
Egentligen borde jag väl fokusera på masteruppsatsen, som ska vara klar nästa vecka. Har en deadline imorgon för att få sista feedbacken från min handledare innan jag gör klart den. Jag har skrivit i princip hela uppsatsen på 2-3 veckor, efter månader av research. Såklart. Annars hade detta inte gått.
 
Blir jag klar? Vem vet. Skriver om antiken idag. Ska skriva klart min del om appolonisk och dionysisk ordning. Sen bildungsromanen. Jag lovar att det finns ett sammanhang.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: