natassa.blogg.se

en plats för narcissism

26/12/19

Kategori: Allmänt

Jag vill skapa en egen fristad. Vill känna lättnad, lugn, ha andrum under täcket. Inte bli kedjad till mitt hörn, dessa fyra konstant krympande väggar. Det kanske är jag som växer. För - inte stor så men - stor för även mig själv. Får inte plats i denna hud längre. Vill riva mig själv till 
 
ingenting
 
och börja om.
 
Jag pratar för mycket. Förut hade jag bemästrat konsten att hålla tyst, men jag tror att det handlade om att jag inte hade någon att prata med. Ensam. Alltid ensam. Jag har vänner och familj, men förtjänar jag dem? Jag förstör, bara förstör, ett liv av oförmågan att hålla något helt, om än endast min egna idyll. Mitt egna lugn.
 
Jag borde sluta prata. Med folk. Mig själv. Med nätet. Med denna blogg, fast här kan jag göra konst av det. Inte bara ett evigt klagande. Jag kan trycka på en knapp och ha
 
paragrafer
 
och då är det mer än bara mitt behov av att berätta hur saker känns just då.
 
Inatt spenderade jag 15 timmar i sängen, men sov endast 7 av dem. Ville glömma. Distrahera. Skapa en fristad under täcket. Jag vill inte lägga mig och känna att allt är jobbigt för nu kommer jag inte kunna somna på tre timmar. Jag vill njuta av processen så som jag kan njuta av annat. En stund för mig själv. Ingen kan begära något av mig här.
 
Men jag mådde bara dåligt. Dåligare än jag har på länge. Den sista veckan på året är alltid den värsta.
 
Vill ha ett nytt år och en ny start, men vet att ett nytt år och en ny start inte kommer få mig att sluta förstöra. Ett steg i taget, I guess, men vad är första steget, egentligen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: