natassa.blogg.se

en plats för narcissism

11/10/18

Kategori: Allmänt

Det singlar höstlöv, äntligen. Ett regn av gult och orange, som sedan vilar på den gröna som dekorationer. Välkomna och inbjudna.
 
Igår var jag i Huddinge och umgicks med Oskar och Mia. Jag behövde åka till Södertörn, skolan jag inte går på längre, för att lämna tillbaka en bok i deras bibliotek, och passade då på att åka några stationer till för att träffa dem. För att ge resan mer mening. Oskar mötte mig på stationen och vi gick till Huddinges bibliotek eftersom jag aldrig varit där, sedan tog vi en promenad runt området och han visade mig Huddinge kyrka som var så vacker. Det kändes helt ärligt som om jag var någon helt annanstans. Precis som jag brukar känna när jag är i Trosa.
 
Efteråt köpte vi indisk mat och spelade cards against humanity tills jag var tvungen att åka hem igen. Ödet var på min sida och när jag ringde min lillebror för att prata med honom medan jag gick hem från centrum i mörkret visade det sig att han endast var några minuter ifrån mig och kunde plocka upp mig med bilen. Mamma och pappa parkerade sekunder efter oss, alla hemkomna efter egna äventyr samtidigt.
 
Idag gör jag inte så mycket. Borde svara på lite mejl och skriva några saker. Läsa i kurslitteraturen borde också göras, men vi hade hemtenta nyligen och jag känner mig helt mosig, så jag ger mig själv lov att andas. Att skriva detta, istället.
 
Har en vag känsla av ångest under bröstkorgen. Som om något är eller håller på att bli fel. Något jag måste oroa mig för. Tycker inte om det. Vill riva upp mitt skin och stoppa ner händerna i bröstet och kväva den lilla känslan tills den försvinner.
 
Hösten fortsätter utanför.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: