natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Drömmar

Kategori: Allmänt

Idag fick jag leva ut drömmen att skrika hysteriskt på någon (i typ en sekund) och sedan springa iväg från situationen som endast gjorde mig ledsen. Det kändes inte lika skönt som jag trodde. Kanske för att det nu handlade om verkliga känslor och händelser istället för en dagdröm.
 
Hur ofta brukar jag inte sitta och tänka på hur jag skulle göra ifall specifika saker hände? Jag blir lätt arg (det förvandlas snabbt till sorg och tårar, men de sekunder av ilska kan göra nog med skada), och jag har alltid velat skrika på någon för att äntligen få visa mina känslor också istället för att hålla dem inne och endast blänga (och sen gråta). Jag har spenderat evigheter med att tänka ut hur jag skulle springa ifrån en situation, men nu när det äntligen blev av visade det sig att det bara var en hel hop av negativa känslor och ett hjärta som vägrade lugna ner sig (mest för att jag kan springa i en halv minut innan jag dör). Men jag antar att denna dröm nu är uppfylld.
 
En annan dröm jag hade haft i åratal var att bli kysst på gatan utanför mitt hus, vilket slog in för typ... fyra år sedan? Vilket heller inte ledde till något bra, så jag kanske ska sluta hoppas att mina drömmar ska bli mer än tankar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: