natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Dikt - En fruktsallad

Kategori: Allmänt

ljuset från staden bländade dig och förvred din person så att du såg ut som en neonskylt
skrikande ut till folket som endast ville gå förbi
titta
här är jag
köp vad jag säljer och sälj vad jag ger
jag ger det gratis
men du måste ge mig något tillbaka
för annars får jag inte kalla det sälja
det kallas lögn


Stockholms gator lyser i mörkret
ironi
och regnet skapar ännu en illusion
på marken som nu är en spegel
men allting är egentligen en illusion
konstruktion
så vad gör det?


du gör mycket under natten för du säger att den är längre
men när du sedan kryper ut ur hålet du kallar hem
och klagar på att mörkret inte välkomnar dig
som sitt barn
så bildas en fruktsallad
(vad är egentligen en sallad?)
av blandade åsikter
och känslor
och ord
men endast två av orden går att plocka ut ur skålen som du nästan tappar på marmorgolvet
endast två av orden är mogna nog för dina läppar
och din mun
och din strupe
så vad är poängen med fruktsalladen
om endast en del av den utnyttjas?

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: