natassa.blogg.se

en plats för narcissism

26/1/18

Kategori: Allmänt

Trodde jag inte hade uppdaterat sen förra året, men tydligen så har det endast gått 19 dagar. Eller aa, endast och endast. Det beror väl på vem man frågar. Det känns som att tid blir mindre och mindre linjär för mig och jag har inte längre någon koll på när något hände sedan jag gick ut gymnasiet. Jaha, jag gjorde detta förra veckan? Trodde det var flera månader sen.
 
Jag har haft så mycket i huvudet de senaste veckorna att jag nu inte vet vad jag ska skriva om, eller hur. Det är en stor del av varför jag inte har skrivit här på länge. Varför jag skriver så sporadiskt. Jag kan inte riktigt få ordning på alla tankar som rör sig under skallbenet, så jag låter istället bli att försöka räta ut dem. Att försöka göra något utav dem.
 
Vi har pratat om att skriva dagbok i skolan nyligen, och det fick mig att fundera på ifall det skulle komma till nytta för mig att göra det. Att skriva ner saker åtminstone några gånger i veckan som ingen kommer få se. Kommer det att hjälpa mig förstå mig själv och vad som pågår inuti (både i hjärnan och själen) eller kommer jag bara bli förvirrad och förkrossad och förargad över att behöva sätta ord på något som känns så krångligt?
 
Jag vet inte.
 
Vi har även fått skriva självbiografiska texter och jag har insett att jag inte vet vem jag är, men det är okej. Hela livet har jag strävat efter att försöka förstå och ge mig själv en stämpel. Jag är såhär och såhär och såhär. Men nu tycker jag inte det spelar någon roll. Det är nog därför jag alltid glömmer ifall jag är personlighetstyp ifnj eller intj eller vad det nu finns för alternativ. Jag tror att jag inte vill veta, för då kommer jag alltid att agera utefter vad som förväntas. Oj, det jag nyss gjorde är så typiskt min personlighetstyp. Men hallå, det som jag nyss sa skulle aldrig en iftj (eller nåt) ha sagt...
 
Det är liksom illa nog att jag jämför allt jag gör med hur en jungfru ska bete sig. De senaste åren har internet blivit så besatt av stjärntecken. Det påverkar. Men jag ska inte låta mig påverkas av annat.
 
Det känns faktiskt bättre att ha skrivit ner allt det här, även om mina djupaste hemligheter inte riktigt speglar sig här som de kanske skulle ha gjort i en dagbok. Meh, jag håller mig nog till bloggen ett tag till.
 
Klippte mig förresten för drygt en vecka sen. Diggar det.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: