natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Torsdag

Kategori: Allmänt

Vi hämtade Cavallis aska idag. Det känns som om han är hemma igen, hos oss, och jag känner mig lugnare. Closure. Nu är jag inte orolig över honom längre, utan känner att han tar hand om mig istället. Min tur att ha en beskyddare (som inte kommer kunna rädda mig i slutändan).
 
Har tagit bort allt från mina väggar och bokhyllor och mitt skrivbord eftersom vi ska måla om sovrummen nu i helgen. Vet inte hur vi ska lyckas tömma rummen helt dock, men vi får väl vänta och se imorgon.
 
Igår rensade jag allt skräp jag hade vid skrivbordet och tog med mig föräldrarna för att återvinna papper och glasflaskor. Vi träffade på en granne och gick in i min gamla skola för att hoppa på studsmattan de har där. Fyra vuxna i en tom skolgård en onsdagskväll. Sedan tog jag med mig dem ner till stranden för att kolla på stjärnorna, precis som jag hade gjort med Leffe kvällen innan. Skrev ju att jag måste ta mig närmare naturen, och jag försöker, och det hjälper.
 
Läser fortfarande En Debutants Dagbok, och därför kände jag för att uppdatera om banala saker som kanske inte spelar någon roll. Fast egentligen kanske allt spelar roll, för allt leder ju till något. Äh, jag vet inte. Känner att spänningshuvudvärken är på väg. Förra veckan, när allt jag gjorde var att sörja, slapp jag åtminstone stress och ångest, och jag spände inte käkarna när jag sov. Nu börjar det bli lättare att existera, så min kropp måste kompensera. Såklart.
 
Känns som om jag ska flytta. Vill inte flytta.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: