natassa.blogg.se

en plats för narcissism

9/4/18

Kategori: Allmänt

Jag vaknade tidigt idag, men låg kvar i sängen i ett desperat försök att somna om. Nu för tiden kan jag aldrig hitta tillbaka till drömriket om jag öppnar ögonen efter sex, och redan vid halv nio känner jag en svag smärta i ögonen. De längtar efter mer mörker (och nya glasögon), men det kommer de inte få.
 
Vid åtta gjorde jag kaffe och släppte ut hunden, och när jag stod på baksidan påminde den kyliga morgonvinden om bättre tider - förgångna tider - och jag kände att jag borde skriva, så jag skrev en dikt om just denna morgonen som egentligen handlar om nostalgi för tider som inte ens hör ihop, men det är okej. Det är konst.
 
Igår firade vi den ortodoxa påsken med en massa vänner och släkt hemma hos oss, och det var perfekt. Alla jag älskar och har vuxit upp med var där, men alla var äldre, och jag var äldre, så vi drack alkohol och pratade om jobb vi inte har och en framtid som skrämmer oss, och sedan skrattade vi sönder åt något tråkigt skämt, så egentligen var väl allt som förr.
 
Idag är det måndag och alla i min familj är lediga, men jag tror inte det kommer resultera i att vi hittar på något. Jag har ändå mina egna planer. Måste läsa igenom texter som mina klasskompisar har skrivit och kommentera på dem till imorgon, sedan hoppas jag på att läsa och skriva lite. Egentligen borde jag börja läsa en text vi ska ha läst till på torsdag eftersom den är 90 sidor lång och jag endast kan läsa en sida åt gången när det kommer till akademiska texter. Jag kanske borde jobba lite på ett skolprojekt också. Jag borde väl egentligen göra mycket, men vi kan väl börja med att dricka upp mitt kaffe. Ja, det låter bra.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: