natassa.blogg.se

en plats för narcissism

17/4/19

Kategori: Allmänt

Jag är svettig. Inte springa-till-tuben-du-ändå-kommer-missa svettig, utan sommarsvettig. Den typ du får om du sitter i solen lite för länge.
 
Det gjorde jag idag. Satt ute på gården utanför praktiken eftersom jag inte hade något att göra och de praktiskt taget beordrade mig att ta min bok och gå ut och njut. Mina första vårkänslor omfamnade mig. Jag har insett att jag gillar alla årstider, men gillar inte att vara för varm. Detta var perfekt.
 
Kollar mig i spegeln för att se ifall mina ögon endast har strålarna fast i pupilerna eller om en timme i Sveriges aprilsol faktiskt kan göra någon skillnad. Oavsett vad känner jag att jag skiner på ett sätt jag inte gjorde innan. Har fått gå hem i två timmar nu, men ska på ett event i närheten vid 17. Sitter kvar till 16 och dödar tid. 17 sidor kvar på min bok. 3 timmar på min ljudbok. Valde att äntligen blogga, efter att ha skrivit inlägg efter inlägg i mitt huvud. Bok efter bok.
 
Varje vår och sommar blir jag så skrivsugen. Vill skriva om allt. Allt alldagligt och alla känslor. Började skriva om en romanidé på svenska, efter att ha skeivit 15 000 ord på engelska. Vill skriva om dem, men vill också skriva om mig. Är det kanske samma sak?
 
Har inte velat skriva på månader. Är så glad att min passion återvänt.
 
Jag kommer vara ledig i fem dagar nu.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: