natassa.blogg.se

en plats för narcissism

4/11/18

Kategori: Allmänt

 Tittar upp och ser hur mörkret har smugit sig på mig. Kramat om mig långsamt så att jag knappt märkt av det. Tittar upp och ser hur allting har fått ett nytt sken, allt är annorlunda, och jag vet knappt när det började. Har varit för upptagen med att vara helt inne i mig själv, i mitt huvud, att jag inte har insett att livet fortsätter för andra, där utanför, även om jag inte har varit med.
 
 Texten ovan skrev jag för ett tag sen. Vet inte riktigt vad jag ville åstadkomma.
 
Idag är jag trött. Igår var jag trött. I fredags, torsdags, onsdags var jag trött. Allt jag har att göra, kombinerat med höstmörkret, har gjort mig utmattad. Fick äntligen tillräckligt med sömn inatt, men känner inte att det har hjälpt. Allting liksom staplas på och det känns som om jag kommer krossas under vikten.
 
Skolan, allt vi måste göra och läsa, för saker som jag tycker känns så självklara men som kompliceras så oändligt. Knappt en vecka kvar till nästa tentavecka, och den veckan kommer inte ens vara tom. Fri för oss att jobba. Vi kommer ha studiebesök, behöva vara klara mitt i veckan så att vi måste använda oss av första helgen eftersom vi inte kommer veta hur vi kommer jobba under veckan. För lite tid. För mycket krav.
 
Stressar över praktikplats. Har en intervju nästa vecka, men bara en. Har inte lyckats få till någon annan. Dessutom skriver jag på en roman just nu för NaNoWriMo för att jag är dum i huvudet. 7500 ord just nu. Vill ha 10 000 innan dagens slut. Kommer nog inte lyckas. För trött. Måste plugga. Har inte ens tid att läsa för skojs skull. Till och med mitt sociala liv fick för sig att faktiskt få liv nu, och min tid blir mindre. Jag är givetvis glad över att få hänga med folk och göra grejer, men november är för stressig. Det var iofs oktober också. Allt, för stressigt.
 
Amanda sa, "bra att vi har valt en karriär med deadlines" när vi klagade över just deadlines.
 
Men deadlines är bra. Älskar allt. Önskar bara att jag hade mer tid.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: