natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Onsdag

Kategori: Allmänt

Vinden är kyligare, vilket jag gillar, och regnet har tagit ett uppehåll, vilket är okej. Känns som om allt jag gör nu är att vänta. Vänta på att tiden ska passera, dagarna ska springa, medan jag samtidigt försöker njuta av stunden. Åker till Grekland nästa vecka. Till mormor och morfar i byn. Några dagar ska spenderas där, sedan åker jag och Christos, som är min ende reskompis i år, till Preveza, eller åtminstone i närheten av Preveza, för att träffa Micka och Vasse och co. för att bada i sex dagar. Jag väntar på det.
 
Jag tror att alla har en besatthet som de vill införliva i sin konst. Grekland är det för mig. Om jag inte skriver om Grekland, så tänker jag iallafall på Grekland. Jag hoppas att min återkomst hjälper mig att skapa mer, även om laptopen stannar hemma. Vill känna att jag gör något, trots att jag vilar. Vill känna att jag kan något.
 
Jag köpte en solros som dog en vecka senare, trots att jag tog hand om den. Nu ruttnar den på fönsterbrädan medan jag håller fast vid en gnutta hopp om att den ska överleva. Jag antar att vi alltid hoppas att vi och andra ska överleva.
 
Jag vet knappt vad jag har skrivit här.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: