natassa.blogg.se

en plats för narcissism

En nuvarande nostalgi

Kategori: Allmänt

Tycker det är så konstigt att se folk man brukade ha i sitt liv på sociala medier; speciellt om man inte gör det ofta. Jag antar att det är facebook jag syftar på, då folk i min ålder inte längre brukar uppdatera facebook på samma sätt som man gjorde när man var yngre, och definitivt inte på samma sätt som folk i mina föräldrars ålder gör.
 
Men en dag skrollar man och ser att personen man var kär i i åttan har taggats i någons inlägg, och man ser att hen ser nästan precis likadan ut som för åtta år sedan, men man vet samtidigt att inget är som förr. Man känner inte riktigt denna person längre. Man har missat för mycket. För att bli mer än bekanta måste man lära känna varandra på nytt.
 
Sedan finns ju chansen att man inte alls kommer att ses igen, förutom kanske slumpmässigt när båda är påväg till tuben eller går hem från centrum. Då säger man hej, hur mår du, vad gör du, va kul, och sedan går skilda vägar för att inte ses igen på tre år.
 
Andra ser man oftare, och det glädjer en, men saknaden som tillkommer efter varje möte sitter alltid i, för detta är inte en nuvarande vän. Det är en dåtida vän, och en nuvarande nostalgi. Och det är egentligen lite orättvist att stämpla någon med detta. Att endast se dem som ett minne.
 
Jag kanske bara är en idiot.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: