natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Poesiläsning

Kategori: Allmänt

Jag har saker att berätta eftersom jag för en gångs skull gjorde något!! Sjukt, jag vet!!
 
Igår, måndag kväll, kallt som fan men rätt så vindstilla och skönt, drog jag och Elin (från min kreativt skrivande kurs) till en poesiläsning på Ica baren (Icabaren?). Vem visste att Ica hade en bar? Många säkert, men inte jag. Jag vet trots allt inte mycket. Anyway. Jonathan i vår klass skulle vara där eftersom han känner några (kanske alla?) av poeterna som skulle läsa, och det var faktiskt tack vare honom som jag började läsa Elis Burraus stuff, och på endast två veckor har jag blivit som besatt (i verken. lovar att jag inte stalkar personen). Vi kramades när vi sågs och sedan hamnade jag och Elin längst fram i det minimala utrymmet med varsitt glas vitt och fick se Elis Burrau och My Amelie Roman Fagerlind läsa medan vi nästan var ansikte mot ansikte med dem sådär stelt. Vi drog oss längre bak efter det, under pausen, mest för att jag var tvungen att ta av mig ytterkläderna innan jag skulle dö, men också för att vi inte kände något behov av att stå så pass nära längre. Låt andra se nu, vi hade fått och tagit vara på vår chans.
 
Tyvärr så missade jag ungerfär 99% av vad Filip Lindberg sa, men hörde majoriteten av Eugene Sundelius von Rosens läsning. Jag kan ju inte säga att jag är en expert på poesi, så vet egentligen inte hur relevant mina åsikter är, men jag diggade allt, och att få uppleva allting såhär var speciellt. Jag hoppas på att gå på fler läsningar i framtiden (ska faktiskt på en gej på fredag, men tar upp det senare).
 
Efteråt sa Jonathan att de skulle dra sig vidare till Carmen, så vi hängde på och spenderade några timmar där med några nya vänner och pratade om filmer och annat jag inte minns. Blev givetvis fullare och fullare pga dricker vitt vin alldeles för fort och fattar inte att det inte är bra tills det är försent. Men det var kul. En annorlunda måndag, för mig. Men jag och Elin pratade om att vi måste börja gå på mer event och roliga tillställningar. Och nu kan jag ju snyggt nämna fredag igen. Jonathan ska läsa någonstans och vi ska dit och kolla. Ska nog bli superkul. Vi pratade även om att gå och se Tartuffe på Dramaten. Kanske i helgen. Vi får se.
 
Och nu är det väl dags för mig att nämna det enda jag lyckades säga till Elis Burrau och de andra poeterna på hela kvällen (de hamnade bredvid oss efter att tag när vi var i (på?) Carmen).
 
Jag, förtvivlad och högljudd, vänder mig om för att få deras uppmärksamhet från ingenstans: Säger ni bebis eller bäbis??
 
Alla: Bäbis!
 
Jag: Asså VA
 
Tydligen är det bara jag som säger bebis?? Och typ en till?? Är förvirrad, förtvivlad, förfärad, och en massa andra ord som börjar på för.
 
Det var min måndag. Lyckades undvika en baksmälla, men är jävligt seg idag, så sitter och försöker ta mig igenom en av filmerna som skrevs ner i min mobil när jag igår frågade om alla kunde skriva ner typ två så att jag kunde se. Har iallafall en känsla av att denna vecka kommer bli grym, så vi ses nästa gång jag förhoppningsvis uppdaterar om just det!
 
 Tog inga bilder alls, så här får ni en bild från i fredags när jag var i Trosa och hälsade på min andra familj.
 
PS: Vi har pratat mycket om att skriva självbiografiskt i skolan och om att nämna riktiga personer i sina verk, och nu kan jag inte sluta tänka på att jag har nämnt folk i detta inlägg...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: