natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Tumult

Kategori: Allmänt

Ibland känner jag att jag vill radera alla mina sociala medier. När texten jag skrev inte får någon respons, trots att jag jobbade på den hela dagen. När bilden jag la upp inte får några likes, trots att jag tog 50 liknande bilder under processen. När folk inte pratar med mig. När de pratar med mig för mycket. När folk begär mer, mer, mer än vad jag kan ge. När världen är för högljudd, när för mycket saker händer och nätet är för kaotiskt. När allt jag producerar känns halvhjärtat bara för att jag vill uppdatera. När allt bara är... för mycket.
 
När allt är för lite också.
 
När jag väntar, väntar, väntar på feedback. På något. Prata med mig. Visa mig och världen att jag finns. Få mig att känna mig älskad. Beundrad. Titta inte på mig. Du vill ha för mycket ifrån mig. Min existens är inte till för dig. Jag ska blocka dig. Ta bort alla sätt du kan kontakta mig. Sluta konsumera mina verk, men älska dem samtidigt. Ge mig en mening. Men min mening har ingenting med dig att göra.
 
Tumult.
 
Kvällar som dessa vill jag både existera i ditt huvud, bara jag och vad jag ger dig, cirkulera runt i dina sinnen så att du uppskattar. Uppskatta det du får gratis. Uppskatta mig.
 
Och glöm mig. Sluta bry dig. Varför bryr du dig? Kvällar som dessa vill jag att du blockar mig innan jag blockar dig. Sluta tro att jag är här för din skull. Jag skriver att du inte ska bry dig och blir sen arg när du lyssnar. Varför förstår du inte att allt jag säger inte är något jag menar? Varför tror du att allt jag skriver är sanning? Varför kan du inte älska mig och sluta begära saker från mig samtidigt? Varför så lite uppskattning?
 
Ibland vill jag radera mina sociala medier, men jag vill ändå ha din kärlek när jag kommer tillbaka.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: