natassa.blogg.se

en plats för narcissism

Denna vecka

Kategori: Allmänt

Det händer mycket denna vecka, och bara på två dagar känns det som om jag har strukit hälften av vad jag behöver göra. Bara för att känna mig produktiv tänkte jag gå igenom allt lite snabbt. Sluta läs nu ifall ni ej bryr er.
 
I måndags var det en röd dag, men jag mötte ändå upp två killar från min kurs i kreativt skrivande för att jobba på ett grupparbete. Vi hade behövt läsa en oerhört jobbig och svår doktorsavhandling, och vår uppgift var att hålla i seminariet som var på tisdagen. Vi spenderade tre och en halv timme (med paus för att äta) med att försöka klura ut hur vi skulle lägga upp allt, och jag kan med glädje säga att det gick rätt så bra. Seminariet kändes intensivt, om min utmattning efteråt var att döma, men det kändes bra att få det gjort. Vi var först ut så vi hade heller ingenting att gå efter.
 
Efter lektionen drog vi till tingsrätten för att kolla upp vilka fall de hade denna vecka. VI har en skrivuppgift som inkluderar att vi läser förundersökningen av ett fall och sedan går på rättegången. Jag ska inte tala mer om det på grund av etiska skäl, men vi valde iallafall att gå på en rättegång för ett rån imorgon efter skolan. Jag gjorde som tur är själva skrivuppgiften igår när jag kom hem från mormor (där jag åt lunch), så det känns bra att ha det överstökat.
 
Allt som allt var gårdagen mycket produktiv, och grädden på moset var nog att jag blev uppringd av ett bemanningsföretag som jag hade sökt jobb via och har en arbetsintervju för ett sommarjobb nästa vecka! Jobbet låter, ja, jobbigt, men intressant, och jag tror att det kan gå bra om jag väl får det. Fingers crossed.
 
Idag är jag ledig och ska träffa Ida för att ta en lunch på Delivore och kolla i secondhandbutiker. Eftersom den grekiska påsken är i helgen fastar vi denna vecka, så jag tycker att besöka ett av mina favoritställen som endast erbjuder vegansk mat passar perfekt. Försöker ta mig igenom lite artiklar jag måste läsa till imorgon nu innan jag åker, men kommer antagligen behöva fortsätta när jag kommer hem. Ej taggad.
 
Resten av veckan bjuder på skola samt rättegången, och sedan är det påsk och jag ska hänga med massa folk jag tycker om. Veckan må bjuda på mycket, men jag gillar det.
 
Orelaterad bild, men jag hittade denna från när jag var 16 och åkte till Barcelona med mina föräldrar samt lillebror och hans dåvarande fotbollslag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: