natassa.blogg.se

en plats för narcissism

23/4/18

Kategori: Allmänt

Idag har vi gjort en massa ärenden, jag, mamma och Christos. Vi började med att åka till Skärholmen för att beställa några bilder. Mormor ville ha bilder på Cavalli och jag ville ha riktiga fotografier på kompisar och familjen som jag ska ha på väggen nu när vi har målat om. När vi ändå var i närheten gick vi till H&M med sex kassar kläder som vi ville bli av med och gav dem till butiken för återvinning. Sedan bar det av mot IKEA och Rusta för att köpa ramar till mig och spegel till Christos. Innan vi åkte tillbaka till Skärholmen för att hämta bilderna var vi även och slängde sopor lite snabbt.
 
Våren är ju tiden då man städar som mest. Rensar bland lådor och garderober och letar efter en ny början på allt. Själv rensade jag mitt skrivbord här om veckan, och brukar gå igenom mina kläder några gånger om året. Dessutom har jag en hel hög med böcker och CD-skivor jag vill bli av med, men jag väntar ett tag eftersom det finns några fler böcker jag vill antingen läsa eller åtminstone ge en chans innan jag funderar på att bli av med dem.
 
Jag har fastnat i en period nu då jag vill göra mig av med saker hela tiden. Kanske är det bra. Jag är medveten om att jag inte behöver ha så mycket grejer som jag kanske har, och då får jag lust att åtminstone rensa bland delar av mitt rum. Det finns några fler lådor som jag borde gå igenom, men det får vänta till åtminstone nästa månad. Efter helgen känner jag att det är nog med fix i rummet för tillfället. Ska bara se till att få upp tavlorna och bilderna, och sedan leva i frid i några veckor.
 
Det blir nog bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: