natassa.blogg.se

write like you're running out of time

Rhodos del 2

Kategori: Allmänt

Några dagar efter att vi kom fram till Rhodos så visade en familjevän som bor där oss runt på ön lite, framförallt vid Lindos, som är en gammal by. Vi åkte upp dit och gick runt i byn och sedan upp till borgen. Det var otroligt vackert, men väldigt varmt den dagen. Det var lite svårt att vandra omkring.

Vi åt lunch på Epta Piges och fick även se en pytonorm och lite andra djur, mest fåglar. Sedan åkte vi runt bland bergen i några timmar för att vi hade åkt fel höhö.

I onsdags, dvs i förrgår, var vår sista dag på ön. Vi var tvungna att lämna hotellet innan tolv, men vårt plan flög inte förrän halv tolv på natten, så samma familjevän tog oss in till Rhodos där vi åkte till Petaloudes och såg fjärilar, sedan vidare mot gamla staden där vi gick runt i affärer och så. Jag blev kär i en målning som jag inte köpte och jag ångrar det rejält nu. Oh well. Nu har jag en anledning att åka tillbaka.

Vi åt middag hemma hos honom och vilade lite inför resan hem. Jag sov typ igenom hela flygningen, som tur var, för väl hemma fick jag inte många timmars sömn alls. Jag hade en underbar semester i Rhodos med min familj och hoppas på att få återvända en dag. Sverige känns så tomt för mig just nu och jag skulle gärna vilja åka iväg igen denna sommar. Men vi får se.

Picture time!

Man kan se Turkiet på andra sidan!